Thursday, February 28, 2008

Postimehe looga seoses: rääkides võrdsusest!

Härra Jüri Sasi räägib Postimehe ajakirjanikule, et poleks ju võrdne nüüd aidata neil 1000 lapsel hoiukoht leida ja pidada. Viidates, et juba toimivad lapsehoiud saavad pearaha 2000.- ja meie ei peaks siis ka ju 3000.- saama. Härra Jüri Sasi! Kõike saab võrdseks teha muideks väga lihtsalt--- tuleb pearaha võrdsustada, ükskõik kas lapsed on lasteaias või hoius!

Väga veider on lugeda võrdsusest - Linn ei täida oma seadusandlikku kohust tagada koht lasteaias ja ei kavatse ka suuresti toetada emade omaalgatust. Tudengina olen ma oodanud hetke, kus mu lapsed on nii suured, et ma saaks lõputööd teha ja lõpetada, kui ma nüüd (2000.- pearahaga linna poolt ) pean ise tasuma hoiu eest 2500.- lapse pealt on minu kulu ainuüksi lastehoiule 5000.-

Ma pole ärimees! Ja paljud Tartu elanikud pole! Ja isegi kui on, siis VÕRDNE on, et kõik maksavad natukene rohkem ja linn toetab KÕIKI LAPSI võrdselt!

tõstku siis kõigil lastel lasteaiamaksu 50.- krooni võrra ja leidku see raha, et koheldaksegi võrdselt kõiki lapsi!

See vastus on väga vihastav, härra Jüri Sasi!

8 comments:

Eppppp said...

Seda oleme arutanud - praegu on Tartus linnalasteaia kohamaks 8 protsenti miinimumpalgast. Kui see tõsta 10 või 12 protsendi peale (vabariiklik määrus sätetab, et see võib olla kuni 20%), siis oleks ka raha selleks leitud, et ilma lasteaiakohata inimesi aidata (kohtade tekitamiseks).

Kindlasti hakkaks keegi virisema, et näed, kohamaks tõuseb näiteks 50 või 100 krooni... Aga kui mõelda sellele, et ümber on inimesed, kes peaks maksma näiteks 108% miimumpalgast ehk 4500 krooni kanti kuus. Nii et mis siin viriseda, kui 350 tõuseb 400 peale.

--

Mina siin ei tohiks mõne meelest ehk üldse sõna võtta ;) - minu lapsele küll ei ole leidnud kohta linnalasteaias, aga "tal on vedanud", käib Tartu linna ilmselt ühes odavaimas eralasteaias, 1000 krooni kanti kuus. Aga ma räägin süsteemist!

margit said...

Ilona natuke liialdab ühe numbriga. Nimelt on Tartus hetkel 76 last, kes saavad lastehoiu toetust ja kui nüüd näiteks meie selts loob rühmad u.30 lapsele, siis oleks orienteerivalt 100 last, kellele oleks vaja maksta pearaha 3500.- kuus.

Eppppp said...

Loogiline on see, et ka lastehoiu toetust peaks tõstma samale tasemele, mis on linnalasteaias pearaha - me, lapsevanemad, kõik oleme võrdsed maksumaksjad ja miks peaks ühel "vedama" (linnalasteaiakoht) ja teisel "mitte vedama", kui linn peaks meid kõigi võrdselt teenindama.

Vähemasti mina saan niimoodi aru.

Anonymous said...

:)

ma seekord tõesti esimest korda vihastasin, enne olin täis indu!

Ma arvasin, et ikka kiita saame ja igati aidatakse meid.
Tulevastel valimistel on nr üks see, kuidas erinevad erakonnad näevad hoiu süsteemi rahastamist Tartu linnas!

Eppppp said...

Minu meelest ka on see üks olulisemaid küsimusi. See oli tegelikult ju ammu näha, et vanemapalga ja nn beebibuumi tagajärjel tekib see olukord, et... mis siis edasi saab, kui vanemahüvitis läbi?

pille said...

Ilona ja teised,
loomulikult oleks aus ja õiglane kui maksumaksjate lapsed, hoiuvormist sõltumata, võrdse pearaha saaks.
võttes aluseks näiteks kõige odavama mun.lasteaiakoha maksumuse.
selge ju on, et lastehoius on kulud ühe lapse kohta niikuinii suuremad, isegi kui me lisaks vabatahtliku töö vormis panustame.

rumal oleks arvata, et poliitikud seda ei tea.
aga küllap nad ei tunne Ilonat ja Eppu ja Margitit...

kas hakkame piketikest planeerima, prouad?

Anonymous said...

Nii on Sauel -

"Eralasteaia teenust kompenseeritakse võrdselt Saue lasteaia kohamaksuga, mis sel aastal on 3814 krooni ehk umbes tuhat krooni rohkem, kui saab lapsehoidja teenust kasutav lapsevanem. «Põhjuseks esiteks asjaolu, et eralasteaedades on kohustuslik õppetegevus, teiseks lähtusime lapsehoiuteenuse summa määramisel oma lasteaia koha maksumusest,»

http://www.postimees.ee/070208/esileht/olulised_teemad/tarbija24/kasu/310448.php

margit said...

Niipalju kui mina tean, on eralasteaiad, kus kohamaks on väike,leidnud ruumid, kus nad ei maksa renti. Ja seal, kus kohamaks on üüratu, on omanikel kaelas pangalaen, et ruumid, millesse nad on investeerinud välja osta, kuna veel mõni aeg tagasi polnud keegi huvitatud pikaajalisest üürilepingust.

Jäin selle postitusega veidi hiljaks, kuna andsin vahepeal ühe tel. intervjuu Postimehele.