Sunday, February 10, 2008

Linnaga suhtlemisest ja toitlustamisest

Minu seisukoht on see, et rünnata ja vinguda ei maksa. Tõsi, pole jah lasteaedu piisavalt.

Püüdsin tulevase ümarlaua ideed edastada nii, nagu ma sellest seal koosolekul aru sain. Eesmärk on konstruktiivne ja tulemuslik suhtlemine linnaga, et kõigil saaks parem olema.

Üks viis asju parandada ongi informatsiooni vahetus - näiteks ongi vaja veel rääkida mida teevad Päevakeskused, mis on Perekeskuse funktsioon ja miks osa ühinguid tunneb, et nendega ei tegele keegi.

Minule omaalgatus meeldib, muidu ma seda päevahoiu asja ei ajakski ju. Ja kuna selgus, et teised lastega tegelevad MTÜ-d on kutsunud Jüri Sasi enda juurde ümarlauale, siis on vahest just meil ka õige aeg liituda ja seal oma asjadest rääkida? Või jätkame oma MTÜ alt oma tegevust eraldi? Mis Te arvate?


Toitlustamisest- alguses oli mul ka plaan mõnest koolist söök tellida, aga see on ju tegelikult jabur - miks ma ei või ise kohapeal putru teha ja omatehtud moosi peale panna? Ok, siin on juba suur vahe Soome ja Eesti mudeli vahel. Eesmärk on ikkagi leida maja, kus päevahoidu teha ja kohapeal süüa teha. Väike rühm võimaldabki ju nt allergiliste laste gluteeni-piima vaba toitu teha. Lasteaed ja päevahoid on ju erinevate nõuetega. Kes täpselt teab, palun valgustage.
Ma sain aru, et kui ma hoiaks lapsi kellegi pool, siis seal kodus selle pere lastele tohin süüa teha kohapeal, sest siis nõuded puuduvad. Kui hoiaksin võõraid lapsi enda pool, siis juba nõutakse mingite reeglite täitmist?


Pearaha- eile üks kutseeksami teinud hoidja rääkis, et saab oma laste pealt ka pearaha, kuna ta käib oma lapsi hoidmas kellegi pool koos selle pere lapsega - siis saab toetust. Kodus seda pearaha ei saaks.

Seega koolitusel ilmneb veel pisiasju, mis päevahoiu loomisel tähtsad.

Kas keegi on läbinud juba veterinaarameti koolituse. Millega me peame siis arvestama köögis?


Kuidas edeneb ruumide otsing? Mina lähen täna Karlova peale jalutama ja panen mõnda kohta sedelid postkasti - viiest maaklerist helistas üks tagasi ja ütles, et omanikud kaaluvad seda varanti, aga tundub tõesti, et ega lapsi just üürile ei taheta. Ja väga lahe oleks ikkagi aiaga koht.

Ja tänan kõiki, kes kasvatajeteks soovisid, sain nüüd teie andmed ja plaanin vabal hetkel kohe teile kirjutada. Lootsin, et selleks hetkeks saame näidata ka juba ruume...aga küll me leiame:)

10 comments:

Eppppp said...

Minu meelest pole päevahoiu köögil erilisi supernõudeid... siin seaduses pole kööki üldse mainitud! https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12804040

--

Mulle meeldiks mahetoit!
Aga muidugi võib tulla odavam kusagilt see valmis toit sisse osta.

Eppppp said...

Tartu linnale kuuluvad vabad üüripinnad'

http://www.tartu.ee/rent/index.php?status=free&search_from=end_date
ja
http://www.tartu.ee/rent/index.php?status=tartu&search_from=name

Mis on Aleksandri 16 - Ilona, äkki sobiks Karlova rühmale?
Samuti Kalevi 13 ja Kalevi 15, mis majad need on sellised.. Kaardilt on näha, et nende majade taga on suur roheline ala, see siis Lille mäe park.

Need majad on ilmselt kehvas korras, miks nad muidu tühjad seisavad - aga kui neis on potentsiaali ja taha saaks mänguplatsi teha, siis võiks linnaga rääkida.

Vastan ka Ilona küsimusele - mis on nende eelkooliealiste laste MTÜde ühishuvi linnalt saada. Minu arust on vastus: RUUMID. Ruume saaks ju mitme MTÜga jagada (teised saaks näiteks nädalavahetustel midagi teha, ja õhtuti, kui lapsehoid läbi on.)

Ma ise vist ei saa tulla sinna ümarlauale, ma olen praegu suures nohus-köhas.

Eppppp said...

Kas samadest Kalevi tn majadest räägitakse ka siin, kas linn pakkus neid waldorfkoolile?

http://kultuuriaken.tartu.ee/?form=forum&disc=1202464179

--

Tegin otsingu - jah, ongi samad ruumid, linn on lubanud neid remontida aidata... äkki saaks koopereeruda, ka lastehoiu samasse... küsida ju võib ;)

http://www.postimees.ee/250907/tartu_postimees/275177.php

joanamari said...

lasteaial pole lubatud kasutada oma keedetud moose
kasutasime neid aastaid ja valetasime tervise kaitsele, et külmakapis, kus neid hoidsime , kodust toodud moosid ja lastevanemate keedetud, on meie isklikuks tarbeks
päevahoid on ilma toitlustamiseta
ja seal on igaühel kaasas oma isiklik toit
tean, et waldorflasteaedades ei ole nii rangeid nõudeid köögile, sest nad ei paku liha ja valmistavad vaid pudrud ja köögivilja
minu meelest oli kalevi 13 ja 15 sanatoorne kool ja need majad on väga viletsas seisus
min lapsepõlve kodu oli kalevi 18c

Eppppp said...

Kuulsin nüüd kahest eri kohast, et Kalevi 13 antakse Anni Mängumaale veel ühe eralasteaia
jaoks.

--

Jah, vaja läbida
toiduhügieeni koolitus, et saada vet. talituselt luba ise söögi
valmistamiseks. Koolituse kohta saab infot
http://juunika.ee/index.php/page,197
Kavatsen ise sellele koolitusele minna 19. veebruaril.
Ma arvan, et Ilona, peaksid minema.

Ja kõikide kulude asjus tuleks praegu võtta tshekid? Või mis. Seda võiks Stella või Tiina - raamatupidajad - kommenteerida.

joanamari said...

Kui mina 1994 avasin lasteaeda, läksin kui juhataja tervisekaitse ametisse , võtsin sealt kirjalikud eeskirjad,seadused, esitasin küsimusi, leppisime kokku jne
Nüüd pidi toiduga tegelema veterinaaramet, seega tuleks pealikul minna sinna ametisse ja uurida mis nõuded on
ja ongi selge, mida ja kuidas peab olema.
mis nõuded päevahoiul, mis nõuded lasteaial, mis nõuded alternatiivkasvatus põhimõtetega lastehoiul.

joanamari said...

Mul on muide hügeenikoolitus läbitud, aga seda peab vist mingi aja tagant uuendama

Zeldale said...

mina ei usu, et sissetellitud toit on odavam. Ja ma ei usu, et see arvestab vastavate laste vajadusi rohkem. Aga see oli küll uudis- kui me deklareerime ennast rühmaks, kes liha ei söö, kas siis tohin seal puuküttega pliidil putru , kisselli teha ja muu ütleme paneb vanem nö kaasa?

siis võiks ju olla seal kasvatajate tarbeks karpidega mustikaid ja maasikaid ja moose? lahe oleks kui keegi tegija räägiks oma kogemust!

Eppppp said...

Ups, ma ei tahtnud kirjutada, et ma ise lähen toiduhügieeni koolitusele, ma kopisin selle jutu Margiti kirjast (kes ütles, et läheb. Margit siis meie Mäe tänava rühma juht).

Heh, siis hakkasin linki lugeja ja mõtlesin, et äkki on isegi kasulik endal ka minna ;). Arutame.

Ja mida see tähendab, kas just kasvataja peaks minema?

joanamari said...

hügieenikoolituse peab läbinud olema inimene, kes tegeleb toidu tegemise ja toidu jagamisega
see tähendab seda, et õpetaja- abi kes jagab toitu, kui ta ka seda ise ei valmista, peab omama selle koolituse tunnistust
põhimõtteliselt on nii, et kui kasvataja(kuigi seda nimetust ei kasutata aastast 2000, nüüd on kõik õpetajad) ei ole seda koolitust läbinud , ei tohiks toidusse isegi puutuda
mis puutub selle jagamisse ja valmistamisse