Saturday, March 1, 2008

Kuidas lapsi hoida


Lugedes reedesest Tartu Postimehest Inger Kraavi kommentaari lastehoiuteemal, hakkasin mõtlema, et miks Tartu linn ei võiks lasteaiaga võrdse alternatiivina aktsepteerida ja tunnustada päevahoidu.

Millised on lasteaia plussid?

Linna seisukohast on kombinaatlasteaedade pidamine kindlasti odavam.
Suurt on lihtsam majandada, juhtida, kontrollida.
Ka on olemas nõuka ajast pärit hooned ja vastav traditsioon.

Viimasel kohtumisel Sasiga nimetas ta, et tõenäoliselt saaks mu tütar Roosi, kes on omas vanusegrupis järjekorras nr. 210, koha Kaunase pst. lasteaeda millalgi järgmisel aastal.

Me elame Taara pst-l, Tähtveres.
Annelinna satume võbla kord paari kuu järel, kui käime Eedeni Lindexis lasteriideid ostmas.
Aga Kaunase pst-le pole meil üldse asja. See on kaugel ja algaja autojuhina väldin ma võimalusel tiheda liiklusega kante, eriti tipptundidel.
Pealegi ei meeldi mulle Annelinn.
Olen küll lapsepõlves seal elanud, kuid siis hakkas meie maja taga luht, kus käisime vanaemaga päevitamas.
Ma ei kujuta ette, et peaksin oma last hakkama sinna vedama ja veel vähem kujutan ma ette, kuidas mu seni maal kasvanud Roosi ennast seal suurte majade vahel kössitava nõukaaegse hoone mänguväljakul tunneks, koos veel saja viiekümne seitsme samas aias käiva lapsega mängimas.
Kas koht sellises lasteaias ongi see, mida tahan oma lapsele?

Kindlasti mitte.
Olen ise sellises lasteaias käinud ja usun kindlalt, et me võiksime oma lastele paremat pakkuda.
Võbla peaksime uskuma Inger Kraavi, et kombinaatlasteadade aeg on läbi.

Mida ma siis oma lapsele tahaksin?
Hoidu, kus ta tunneb end hästi ja turvaliselt.
Hoidu, mis meenutab kodu.
Näiteks Filosoofi tänava mängurühmake on midagi taolist.
Veel parem oleks, kui mu väikese vanusevahega lapsed saaksid käia ühes rühmas mu sõprade-tuttavate lastega, kes elavad meie lähedal, kelle vanematega meil on sarnased vaated elule ja lastekasvatusele ja kellega mu lapsed on harjunud.
Ma tahan teada, mida mu lapsed teevad ja söövad ja kellega kokku puutuvad, kui mind ei ole.
Ma tahan, et mu laste kasvataja jagaks mu maailmavaadet ja ma tahan oma lastega hommikul rahulikult hoidu JALUTADA.

Väikestes hoiurühmades on seda kõike lihtsam saada.
Usun, et enamus vanemaid eelistaksid võimaluse korral väiksemaid kodulähedasi lastehoiurühmi kombinaatlasteaiale.

Miks ei võiks linn panustada Soome eeskujul hoiurühmadesse?
Kindlasti on väiksed rühmakesed sobivamad lastele ja vanematele.

Aga kelle huve siis veel arvestada?

Ametnike mugavust?
Poliitikute erakonnahuve?
Aga neil on ju ka lapsed. Või lapselapsed.

Ja valimised kipuvad korduma.

1 comment:

Anonymous said...

Kui sa kandideerid siis mina hääletan sinu poolt!

Ja see võiks olla järgmine postimehe juhtkiri!

ME EI TAHAGI UUT SUURT LASTEAEDA:PANGU SEE 27 MILLI HOIDUDESSE!